DESER Z CHIA I TRUSKAWKAMI - IDEALNY TAKŻE NA ŚNIADANIE

zdrowy deser z chia


W moim ogródku pojawiły się pierwsze truskawki, na które nie mogłam się wprost doczekać. Sezon na truskawki uważam więc za otwarty i przez najbliższe tygodnie mam zamiar spożywać te owoce na każdy możliwy sposób. 

Dzisiaj chcę Wam pokazać przepis na pyszny i zdrowy deser, który może też pełnić funkcję śniadania. W jego skład wchodzą truskawki, serek homogenizowany i chia. Całość jest niesamowicie smaczna i sycąca, a do tego bogata w cenne składniki odżywcze. Świeże truskawki to bomba witaminowa, w której znajdziemy więcej witaminy C niż w jakichkolwiek cytrusach. Z kolei nasiona chia charakteryzują się wysoką zawartością kwasów omega-3 oraz obecnością wapnia, cynku, żelaza, witaminy C, A, E, B, B2, PP, błonnika i antyoksydantów. Jeśli zaś chodzi o serek homogenizowany, to polecam poszukać takiego z prostym składem, bez zbędnych dodatków i ulepszaczy. 

Składniki na 1 duży lub 2 małe desery z chia:

- 200 g waniliowego serka homogenizowanego (duży kubeczek)
- 4 łyżki nasion chia Foods by Ann
- kubek świeżych truskawek (mogą też być inne owoce sezonowe)

Nasiona chia mieszamy z serkiem homogenizowanym i przekładamy do szklanki lub słoiczka, odstawiamy na 30-60 minut do lodówki. Truskawki blendujemy i wylewamy mus owocowy na wierzch deseru, dekorujemy świeżymi owocami. Jeśli deser przygotujemy w słoiczku, to spokojnie możemy zabrać go następnego dnia do pracy lub do szkoły. Jest to świetna przekąska zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. 

chia przepisy

foods by ann zdrowy przepis


chia przepisy

Aby być na bieżąco polub blog n FB:


Dziękuję za odwiedziny. Każda wizyta i komentarz sprawiają mi wielką radość oraz motywują do dalszej pracy nad blogiem. W miarę możliwości staram się odpowiadać na komentarze oraz odwiedzać blogi osób, które zostawiły tu po sobie ślad. Na blogu korzystamy z zewnętrznego systemu komentarzy Disqus. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności bloga.