POMYSŁY NA ZDROWE PRZEKĄSKI

frytki ze słodkich ziemniaków


Często pomiędzy posiłkami mamy ochotę coś przekąsić. Niestety większość z nas sięga po kaloryczne i niezdrowe rzeczy łatwo dostępne na sklepowych półkach. Żyjemy w biegu, dlatego kiedy dopada nas głód na szybko kupujemy jakiś batonik lub drożdżówkę, które pełne są cukru, soli i niezdrowych tłuszczów. Tymczasem warto wybrać przekąski, które nie tylko są pyszne ale i zdrowe. Odpowiednie snacki są idealnym uzupełnieniem zdrowej diety i spokojnie mogą zastąpić jeden z 5 posiłków. Poniżej przedstawiam Wam 8 pomysłów na moje ulubione przekąski.


FRYTKI Z BATATÓW


Frytki z batatów to pyszna i zdrowa przekąska, która dostarczy nam wiele cennych substancji odżywczych. Słodkie ziemniaki w porównaniu do zwykłych mają niższy indeks glikemiczny, spowalniają wchłanianie cukrów w organizmie, dlatego polecane są dla cukrzyków. Są bogatym źródłem karotenów, karotenoidów i luteiny poprzez co wpływają na poprawę wzroku oraz pamięci. Zawierają także duże ilości białka, błonnika, kwasów tłuszczowych i polifenoli, które są naturalnymi przeciwutleniaczami. Jest to jedna z moich ulubionych przekąsek, która smakuje naprawdę rewelacyjnie.

Aby zrobić frytki z batatów należy obrać ziemniak, pokroić go w paski, skropić oliwą lub olejem i posypać ulubionymi ziołami. Ja zazwyczaj używam majeranku, pietruszki i słodkiej papryki. Tak przygotowane frytki pieczemy przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


DAKTYLE Z TAHINI


Daktyle z pastą sezamową tahini smakują jak najlepsze praliny. Pomysł na tą pyszną przekąskę znalazłam na blogu Fasionelka, na którym były mocno zachwalane. Raz spróbowałam i się zakochałam. 

Suszone daktyle są bardo słodkie, dlatego są rewelacyjnym rozwiązaniem, gdy mamy ochotę na słodycze. Bogate są w cukry proste stanowiące dobre źródło energii niezbędnej po intensywnym wysiłku fizycznym, dlatego doceniają je sportowcy. Ponadto daktyle zawierają dużo błonnika usprawniającego pracę jelit, potasu obniżającego poziom cholesterolu oraz witamin z grupy B, które wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Fakt daktyle są kaloryczne i zawierają dużo cukru, jeśli jednak mamy ochotę na coś słodkiego, to zdecydowanie będzie to lepsza opcja niż sklepowy batonik.



POPCORN


Domowy popcorn bez soli i masła to świetna przekąska dla osób będących na diecie. Nie zawiera cukru, tłuszczu i jest naprawdę niskokaloryczny. Bogaty jest w błonnik oraz antyutleniacze zapobiegające procesom starzenia się organizmu. Prażona kukurydza jest więc prawdziwym eliksirem młodości i urody. Uwaga! Popcorn z mikrofali jest dwa razy bardziej kaloryczny od tego uprażonego w garnku.

MORELE


Uwielbiam suszone morele więc kiedy wyczytałam, że mają rewelacyjny wpływ w na zdrowie i urodę, zaczęłam je spożywać niemal codziennie.  Owoce te zawierają dużo przeciwutleniaczy opóźniających procesy starzenia i zapobiegających powstawaniu nowotworów. Bogate są też w regulujący ciśnienie krwi potas oraz w żelazo, wapń, fosfor, witaminę B, C i K, które zapobiegają anemii. Spożycie 3 suszonych moreli dziennie pokrywa zapotrzebowanie na niezbędną organizmowi ilość antyutleniaczy, warto jednak szukać owoców niesiarkowanych, które nie zawierają szkodliwych substancji konserwujących.



MARCHEWKA


Surowa marchewka to smaczna i zdrowa przekąska, która stanowi źródło cennych witamin, minerałów i antyoksydantów. Pomimo, że ma dosyć wysoki indeks glikemiczny, to zawiera tak niewielką ilość węglowodanów, że nie musimy się obawiać jej negatywnego wpływu na naszą figurę. Ja zazwyczaj kroję marchewkę w słupki i kładę ją gdzieś na talerzyku, a gdy najdzie mnie ochota na coś do pochrupania, to mam gotową przekąskę w zasięgu ręki.

Połączenie beta karotenu z witaminą E stanowi skuteczną ochronę przeciwstarzeniową i antynowotworową, zaś witamina A i C poprawia stan skóry, włosów oraz paznokci. Regularne spożywanie marchewki działa także przeciwzapalnie, wspomaga odporność, reguluje poziom cukru i odkwasza organizm. 

RAFAELLO FIT

Pralinki Rafaello idealnie zastąpią jeden z 5 posiłków lub deser. Stanowią one pyszną i zdrową przekąskę, dlatego możemy je jeść bez wyrzutów sumienia. Ich głównym składnikiem jest kasza jaglana uważana za jedną z najzdrowszych kasz. Pomaga ona przywrócić równowagę kwasowo-zasadową organizmu, działa antywirusowo oraz przeciwzapalnie, zawiera także wiele cennych witamin i minerałów. W składzie Rafaello znajdziemy również wiórki kokosowe i migdały, które zawierają kwasy tłuszczowe przyśpieszające przemianę materii. Pomimo, że przekąska jest dosyć kaloryczna to pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Przepis znajdziesz TUTAJ.



CIASTECZKA ORKISZOWE

Pełnoziarniste ciasteczka bez mąki i cukru, które świetnie sprawdzają się kiedy mamy ochotę na słodką przekąskę. Dzięki zawartości banana, jabłka i daktyli bogate są w węglowodany złożone, które uwalniają się stopniowo przez wiele godzin, dodając nam energii. Znajdziemy w nich dużo błonnika który usprawnia perystaltykę jelit oraz wiele minerałów. Przepis na ciasteczka orkiszowe znajdziesz TUTAJ.



ORZESZKI ZIEMNE


Idealnie sprawdzą się gdy mamy ochotę coś pochrupać. Fistaszki posiadają najwięcej białka ze wszystkich orzechów, zawierają także dużą ilość witaminy B3, błonnika, potasu oraz kwasów tłuszczowych. Regularne spożywanie orzeszków ziemnych pomoże walczyć ze stresem, osłabieniem czy zmęczeniem. Wpływa także na obniżenie poziomu złego cholesterolu chroniąc przed miażdżycą oraz chorobami serca z nią związanymi. Aby orzeszki wyszły nam na zdrowie, kupujmy te w łupinkach. Fistaszki solone lub te w kolorowych skorupkach są bardzo kaloryczne i z dietą oraz zdrowym stylem życia niewiele mają wspólnego.



Ciekawa jestem czy znacie inne zdrowe przekąski, jeśli tak to dajcie znać w komentarzu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Polub blog na FB



 
Jestem też na Instagramie

Dziękuję za odwiedziny. Każda wizyta i komentarz sprawiają mi wielką radość oraz motywują do dalszej pracy nad blogiem. W miarę możliwości staram się odpowiadać na komentarze oraz odwiedzać blogi osób, które zostawiły tu po sobie ślad.